כמה מילים בעקבות התכנית של עושות חשבון על חיסונים

 

הצורך הנואש הזה לסחוב דחליל של בדיות לכיכר העיר ולצעוק עליו בגרון ניחר "אשם" עד שמחוג הרייטינג ירטוט בעונג ואפשר יהיה לבלוע את הרוק שהקציף בחזרה.

 

שלוש הערות בעקבות התכנית של עושות חשבון על חיסונים

 

1

זה נכון במידה מסוימת לאמר שמבחינה מדעית אין קשר מוכח בין חיסונים ובין תופעות הלוואי שנצפות בעקבותיהם, כלומר מדעית לא ברור איזה מרכיבים כימיים בחיסון הם הם אשר גורמים לתופעות הלוואי (אני מניח כרגע לחשודים המידיים לנזקי החיסונים כמו אלומיניום ועופרת, הנגיף עצמו הנוכח בחיסון או מצע הרקמות עליו מגדלים את החיסון,  שהרי אלה עד כמה ובמידה שיוצרים נזקים עדיין אינם יכולים להסביר את מלוא ההיקף של נזקי החיסונים, כלומר גם אם אכן אלו גורמים לנזקים הרי שאחראים רק לחלקם כנראה ולא לכולם).

אבל גם אם אין בנמצא הבנה או קשר מדעי מוכח בין חיסונים למגוון תופעות הלוואי שלהם האם יש בכך כדי לנפנף ולנער כל קשר וזיקה בין החיסונים ובין תופעות הלוואי שלהם? האם קשר נסיבתי איננו חזק דיו כדי להעיד על זיקה ברורה וחזקה בין חיסונים ותופעות הלוואי שלהם?

למשל, מה בדבר אלפי עדויות של הורים לילדים בריאים לגמרי ששעות אחרי החיסון בריאותם קרסה? מה בדבר אלפי עדויות של הורים איך מייד אחרי חיסון ילד חיוני שתיקשר וחייך והחל לאמר מילים ראשונות פתאום מתכנס אחורה אל בועה משל עצמו שממנה לעולם לא ייצא עוד? מה בדבר אלפי עדויות של נשים על התפרצות של מחלות אוטואימוניות קשות לאחר חיסון הגרדסיל  נגד וירוס הפפילומה?

(קישורים לעדויות של נפגעי חיסונים  https://www.facebook.com/nifgaey.hisunim.il/ )

קשר נסיבתי שכזה, אינטנסיביות סטטיסטית שכזו, גם אם עדיין לא מובנים מבחינה מדעית אי אפשר לפטור אותם כשטויות, אלו עדויות מידי רבות, חזקות וברורות מכדי להניח אותן בשולי הדרך מרוסקות ודרוסות בלי להיות להם לפה, בלי למנות אותם אחד ועוד אחד שיהיו עדות צועקת לנזקי החיסונים.

לפני כחודש, ב 10 ביולי 2017 אפילו בית המשפט בארה"ב שנידרש לסוגייה הכריע כי קשר נסיבתי בין החיסונים שניתנו לילד ג'.ב ובין מותו ב"מוות עריסה" קיים גם קיים והינו ראייה תקפה ומספקת, ובהתאם פסק פיצויים להוריו. בפסק הדין רושם השופט: "החיסונים אותם קיבל ג'.ב. גרמו למעשה, או תרמו באופן משמעותי למותו מ "תסמונת המוות בעריסה" "

(http://hisunim.org.il/vaccinessafety/225-sidsfromvaccinescourtrulling )

2

לאמר שהבלתי מחוסנים נהנים מכך שרוב האוכלוסייה מחוסנת ויכולים לכן לאפשר לעצמם לא להתחסן יש בזה מידה של אמת, אולם גם כאן הראייה היא חד צדדית… אפשר בהחלט להסתכל מכוון אחר ולאמר גם כמה אוכלוסיית הבלתי מחוסנים תורמת לבריאות הכללית…

למשל עבודת פקיחת העיניים שעושים כנגד הליכה עיוורת אחרי כל חיסון שמנפיק לנו הממסד, למשל..  הבלתי מחוסנים דווקא הם לרוב בין האוכלוסיות הבריאות יותר ולרוב אורחות חייהם יהיו קשורים לעוד אספקטים של בריאות טבעית מהם ניתן ללמוד ולהפיק ערך, תזונה נכונה, המנעות מלקיחה אוטומטית ועודפת של תרופות לכל בעיה, ועוד..

בהסתכלות הוליסטית של רמת בריאות כללית גם ניכרת תרומתם של ספקני החיסונים, חיסונים על תופעות הלוואי שלהם מולידים סיבוכים ומצבים פתלוגיים חדשים אשר היו נחסכים לפחות בחלקם אם החיסונים היו סלקטיבים יותר.

בוודאי שיש גם מקום לדבר על תנועת המטוטלת שבין האוכלוסיות, על זמנים בהם קיים הגיון להמליץ לאוכלוסייה להתחסן (בזמן מגיפות למשל) לעומת זמנים ומצבים בהם החיסונים מיותרים ומייצרים פוטנציאל נזק… (למשל ההחלטה הגורפת שניתנה ב"התפרצות הפוליו האחרונה" בשנת 2013 לחסן בנגיף הפוליו המוחלש OPV את כלל האוכלוסייה שנולדה אחרי 2004, למרות שידוע כי חיסון זה יכול דווקא להביא להפצה של הפוליו בקרב אוכלוסיות מסויימות, ולמרות שהחיסון הספציפי אשר ניתן בארץ של חברת GSK, לא עבר פרוצדורה ראויה של ניסויים קליניים.  https://ytagori.com/polio-immune/ ).

3

אני יודע שהסעיף הזה הוא בגדר "הרמה להנחתה" לתומכי החיסונים, אבל גם הדברים האלה צריכים להיאמר…

היכולת לקחת על עצמך אחריות של הימנעות מחיסונים כמו גם היכולת לבריאות טובה תלויה באופן לא מבוטל במודעות וביכולת הרוחנית, אין לי ספק שמי שנמנע מחיסונים שלא מתוך הבנה ואמונה במעשה, שמי שנמנע מחיסונים ובתוכו פחד תמידי מההחלטה שלקח שלא לחסן סיכוייו לחלות במחלה ממנה לא התחסן גדולים הרבה יותר ממי שנמנע מחיסון מתוך מודעות ואמונה שלמה במעשה… וסולם היכולת הזו של לקחת על עצמך המנעות מחיסונים או היצמדות לאורך חיים טבעי יש בו שלבים רבים…החל ממי שבוחר להמנע מחיסון בודד וכלה במי שבוחר להמנע לגמרי מהחיסונים, ויכולתך לעמוד בבריאות מול ההחלטות שלקחת עומדת ביחס לאמונה השלמה שלך במעשה.

לכן גם לא נכון לטעמי להנחות מטופלים באופן חד משמעי להתחסן או לא… במקום זה צריך לתאר את פוטנציאל הסכנה של המחלה ממנה מבקשים להתחסן כמו גם את יכולות הטיפול בה במידה ופורצת, צריך לתאר את תופעות הלוואי הפוטנציאליות לחיסון הספציפי, לאמר עד כמה רמת בריאותו של המטופל כרגע שבירה או חזקה מספיק כדי לעמוד ב"עומס" של חיסון ומתוך הנתונים האלה יוכל המטופל להתכוונן ולהחליט בעד או נגד או עכשיו או מאוחר יותר.

וישנם כמובן גם פתרונות אלטרנטיביים וטבעיים לחיסונים הקונבנציונאלים כמו למשל חיסונים הומיאופתים. חיסונים הומיאופתיים הם חיסונים טבעיים, יעילים מאוד וללא כל תופעות לוואי (חיסונים הומיאופתיים הם תרופות הומיאופתיות הנלקחות בזמן בו פוטנציאל ההתפרצות וההדבקות במחלה הוא גבוה יחסית ומאפשרים לעבור את חלון הזמן הזה באופן שמור ובטוח וללא כל תופעת לוואי).

 

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן