הומיאופתיה וקורונה

הפוסט הזה יתמקד ביכולת של ההומיאופתיה לתמוך, לעזור ולהוות כלי משמעותי בהתמודדות עם מגיפת הקורונה.

לפני שצוללים לענייני ההומיאופתיה אולי אמירה אחת כללית…  הדרמה והסכנה במגפת הקורונה נובעת מהאפשרות שהתפשטות מהירה ולא הדרגתית שלה תביא לקריסת מערכות הבריאות, וזו סכנה אמתית שכולנו צריכים להיות שותפים במאמץ לבלום אותה (בידוד, הגינה…). יחד עם זאת לא צריך לתת לאווירה הכללית הזו להקרין על המחלה עצמה, כאילו היא דרמטית ומסוכנת בפני עצמה. המחלה עצמה איננה קטלנית במיוחד והסיכוי של אדם בריא (לא כל שכן ילדים צעירים) להיות בסיכון חיים ממנה הוא נמוך ביותר.

הגישה ההומיאופתית לטיפול במגיפות.

נכון יהיה לאמר שבזמנים רגילים ההומיאופתיה שואפת לראות כל מטופל ומטופל כיחיד ועומד בפני עצמו, להבין את המאפיינים הפרטניים שלו ועל סמך מאפיינים אלו להתאים את התכשיר ההומיאופתי (רמדי).  ולכן באמת שני מטופלים שמגיעים לקליניקה בגלל "אותה בעייה" (למשל מיגרנה) סביר יהיה שכל אחד מהם יקבל תכשיר שונה על סמך התסמינים הייחודיים לו (תסמין ייחודי שכזה יכול להיות למשל: מיגרנה שהיא מחזורית, נאמר בכל סופ"ש, או מיגרנה המאופיינת רק לאיזור מסויים בראש, נאמר רקה ימנית ועוד ועוד…). אלא שזמנים של מגיפה אינם זמנים רגילים הן במובן של אינטנסיביות המגיפה, הצורך בטיפול בעומס גדול של מטופלים, והן במובן שיש כאן שפה חדשה של פתולוגיה באוויר, מחלה שמעבר לכל האפיונים הייחודיים לכל מטופל בולט בה דווקא מה שמאחד ומשותף לכולם.

בדיוק בגלל הסיבות האלה הגישה והאסטרטגיה ההומיאופתית במגיפה תהיה ניסיון להבין את שפת המגיפה, מהם הסימפטומים הבולטים ביותר, מהם הסימפטומים המשותפים והנפוצים ביותר… ומתוך שכך להעלות כמה תרופות (לרוב מגוון צר יחסית של תרופות, סדר גודל של 5 תרופות) שמתאימות ביותר לטיפול במחלה.

גישה זו לניהול ההתמודדות מול מגיפות מראה תוצאות מצוינות לאורך השנים, כבר במאה ה 19 הומיאופתיה טיפלה בהצלחה גדולה במגפת  הטיפוס ובמגפת הכולרה. בתחילת המאה ה-20 הראתה ההומיאופתיה יכולות מצוינות לטיפול במגפת השפעת הספרדית ועד ימים אלו בו מראה ההומיאופתיה תוצאות מצוינות בטיפול במגפת האיידס באפריקה (ג'רמי שר, הומיאופת ישראלי, מטפל כבר למעלה מ 10 שנים באיידס באפריקה ומראה תוצאות מתועדות להצלחה יוצאת דופן).

לכאן ועכשיו, לקורונה…

התסמינים הבולטים של הקורונה: שיעול, חום, קוצר נשימה (שבמקרים חמורים יביא לקשיי נשימה משמעותיים), כאבי ראש, הרוב משמעותי של החולים לא מראה סימני נזלת.

ברשימה שלהלן ריכזתי 4 תרופות הומיאופתיות שהניסיון הקליני איתם עד עכשיו מראה תוצאות טובות לטיפול בקורונה, כל תרופה שמה את הדגש על מאפיינים/שלבים אחרים של המחלה. בהחלט ייתכן ואפילו סביר שלמטופל אחד יהיו יותר ממאפיין אחד, לכן חשוב מאוד שלא לקחת את התרופה על דעת עצמכם אלא להיוועץ עם ההומיאופת שלכם כדי שיוכל לבחון את מצבכם ולהתאים את התרופה באופן מיטבי.

Gels: חולשה וישנוניות כבדה, צמרמורות שמורגשות כאילו עולות ויורדות לאורך חוט השידרה, גלי קור המתחלפים לסירוגין בגלי חום, כאבי ראש המקרינים מהרקות למצח, מרגיש כל כך חלש וישנוני כאילו אין לו כח לסחוב את גופו, העפעפיים נעצמים לו, מוקל מאוד לאחר השתנה.

Bry: שיעול יבש, שיעול המלווה בכאב בחזה ובכאבי ראש, נוטה לאחוז בראש בזמן שמשתעל. חום מלווה בהרבה זיעה, צמא מאוד, החולה רוצה רק לישכב במיטה ושיעזבו אותו בשקט, לעיתים קרובות פשוט יישכב על הצד שפניו אל הקיר ולא יירצה ליראות איש, כל תנועה קלה נורא כואבת.

Eup-per: כאבים חזקים נורא, כאבי שרירים ובמיוחד כאבים חזקים בעצמות, העצמות כואבות כמו שעומדות להישבר, צמא למשקאות קרים למרות צמרמורות הקור, כאבי ראש, תחושה שהראש כבד עד שצריך להיעזר בידיים כדי להרימו מהכרית, חסר מנוחה ומיואש מהכאב.

Lyc: שלב בו יש סיבוכים קשים יותר במערכת הנשימה, דלקת ריאות (הרבה פעמים הריאה הפתלוגית תהיה הריאה הימנית).

חשוב להדגיש שאנו עדיין בעין הסערה, זמן של התהוות המגיפה, עדיין אין פרספקטיבה רחבה ושלמה של מהלך המגיפה ומתוך שכך כמובן גם התרופות המוצעות יתכן  שיתחלפו. הקהילה ההומיאופתית הבינלאומית שומרת על תקשורת, מדווחת על תוצאות קליניות ומתוך שכך עולות ונגרעות תרופות לטיפול, אמשיך לעדכן במידת הצורך.

 

 

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה תודה
    בתי עם תבמינים של פוסט קורונה
    חולשה ועוד
    כעת הופנת עי קופת חולים לטיפול אומאופטי

  2. בוקר טוב לאונרדו

    שיהיה בהצלחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן