הנפילה של Chin ו Alum

שתי הארוכות חולקות תחושת עומק דומה: חולשה וחוסר יכולת לעמוד מול מושא ההצלחה שלהם, מול שאיפת חייהם, מול המימוש העצמי שלהם.

Alum.  שנופלת כל אימת שקרובה ליצור אני מגובש ויציב, ואילו Chin.   שנופלת כל אימת שקרובה למימוש חיי יצירה.

מתוך הגרעין הזה של חולשה וחוסר יכולת ניגזרים הנדודים, החיפוש והניסיון התמידי של כל אחת מהארוכות, Alum.  בחיפוש אחר האני ו China בניסיונות היצירה.

השימוש בממלכות כמו גם הבדלי הממלכות באים כאן היטב לידי ביטוי.

Alum.

מינרל, שורה שלישית (אני מול האחר) וטור שלישי (התחלה, תהייה , סקרנות, בחינה).

הצירוף של השורה והטור נותן: תהייה מי אני מול האחר, האם אני שווה לאחר.

המצב של אלומינה הינו של השוואה מול האחר, או נכון יותר השוואה מול האני של האחר, השוואה לא מתוך יצר תחרותיות, אלא השוואה שמטרתה להגדיר את האני שלי. האישיות של אלומינה היא כמו במצב צבירה נזיל, יכולה להתעצב לתבניות שונות. מצב זה בו האני לא מגובש , מטריד כמובן ולא מאפשר מסלול חיים יציב וביטחון, וכך בניסיון לעצב לעצמו תבנית אישיות שתאפשר סוג של שקט וביטחון פונה אלומינה אל הסביבה בניסיון לימצא תיבת אישיות כדי להתמצק אל תוכה.

China

צמח ממשפחת ה- Rubiaceae

שנקראן: המשפחה מאופיינת בהרבה תשוקות ורעיונות. גירוי יתר, ערנות, כדי לשמר את רמת הערנות הזו מול העולם ייתמכרו למעוררים כקפה, סיגריות אלכוהול , הצפה ריגשית אשר מקשה על חיי יצירה ומעשה. מיאזמה: מלריה.

 יקיר : טור 6 (אני מול העולם) ושורה 6 (גיל ההתבגרות).

אם כך מפגש הטור-שורה מבטא עמידה של נער מול העולם על שלל גירוייו: גיל הנעורים בו העולם על מיגוון גירוייו נפרש כמניפה גדולה, התמכרות לגירויים (אוננות מוגברת), חוסר יכולת להכיל את העולם על שלל ריגושיו (הצפה רגשית), הלם ובילבול ממה שהעולם יכול להציע. גיל הנעורים איננו גיל של יצירה, אתה עומד מוכה הלם מול פיתויי העולם, ובעמידה הזו, בהלם ההתוודעות אל מכמני העולם יש משהו שהודף אותך אחורה, מעכב ומונע יצירה ומעשה. ההיצמדות הזו קרוב אל עושר גווניו של העולם פותחת היסתעפות לשני כיוונים, מצד אחד מאפשרת תובנות עומק, יכולות אמנותיות, תחושה שהנה העולם נפרש לפניך חשוף על סודותיו ואתה מפנטז שאתה הולך ליכבוש אותו. אולם בו בזמן דווקא ההיצמדות הזו אל העולם, במפץ הרגשי הזה של מי שבגיל כה צעיר עומד מול עוצמות הזוהר של העולם יש משהו מצמית ומשתק יצירה.

***

שתי הארוכות דומות בכך שבשתיהן רצון עמוק למימוש, Alum. מחפש לממש זהות, אני מגובש, ואילו China מנסה לממש יצירתיות, אולם שתיהן כמעט תמיד במצב של תיסכול מחוסר אפשרותם להגיע ליצירה ולמימוש, כאילו כל הזמן על סף הגעה אל המימוש, נוגעים, חווים קצת, אולם אין יכולת להחזיק את הסיטואציה.

בשתי הארוכות קיים אלמנט סיזיפי מאוד במובן זה שכל הזמן נמצאים בעבודת טיפוס אל ראש ההר, Alum. בכדי ליצוק תבנית מגובשת של אישיות ו China בכדי להגיע לבשלות ויצירה, ואכן מתקדמים, עיניהם נשואות קדימה, בוחנים את עצמם מול הסביבה , מפנטזים. אולם בראש ההר לא מצליחים להחזיק מעמד ומשם הנפילה כואבת, אין להם את כוחות הנפש להחזיק את עצמם בראש ההר, הפחד הוא שמפיל אותם ואכן לשתי הרמדיס Mind fear falling   וגם Dream falling..

הנקודה המזוקקת ביותר של שתי הארוכות הינה החוויה על קצה ההר, שם על קצה ההר יש רגע בו Alum. מצליח להתחבר לזהות מגובשת, יש רגע בו China מצליחה ליצור, אולם הם חלשים בכדי להחזיק שם. ואז הכל רועד ומתחילה סחרחורת ונפילה Vertigo fall, tendency to..

המעבר הזה שבין אופטימיות שמקורה בהתכוונות קדימה ותקווה ובין חוסר היכולת והנפילה, התנודה הזו שבין קצוות מתבטאת ברובריקה Mind alternating states  בה שתיהן מופיעות עם 4 נקודות.

ספירת הגבורה במונחי קבלה הינה ספירה של צימצום וחוזק, של חיבור לעולם המעשה, קשיחות של עשה או אל תעשה, אין ריפיון. זוהי ספירה של הצד הגברי, מאפשרת להיות קשה בשעת צורך, להתמודד מול ההצלחה, להות יציב בראש ההר. שתי הארוכות לוקות באלמנט הגברי ובהתאם שתיהן מופיעות בדירוג גבוה בהרבה רובריקות של פליטה מוקדמת, לא יכולים להחזיק את עצמם. שתי הארוכות מופיעות בדירוג גבוה כמעט בכל תת הרובריקות תחת Male emissions pollution seminal .

מבחינת הממלכות הרי ש Alum.  כמינרל עסוק בחיפוש תבנית אישיות כדי להתמצק אל תוכה ולהגיע לשקט ויציבות.

ואילו China כצמח אינה מחפשת מבנה אלא דרכים לצמיחה התפתחות ויצירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן