עזרה ראשונה הומאופתית

מעבר ליכולות של ההומיאופתיה לטפל במחלות ובעיות כרונית הרי שההומיאופתיה יכולה להיות יעילה מאוד גם בטיפול בסיטואציות אקוטיות, על ההומיאופתיה כטיפול עזרה ראשונה…

ליכאורה, לחשוב על הומיאופתיה כטיפול עזרה ראשונה עומד בסתירה לעיקרי הדברים שניכתבו בטור זה בשבועות הקודמים. שהרי אחד העיקרים שהודגשו כאן בעבר היה שהומיאופתיה קלאסית איננה שולפת תרופות מדף לפי סוג ושם התלונה אלא תמיד מנסה ליקשור בין התלונה ובין מבנה האישיות ורגישויותיו של הפציינט, רגישויות שבגינם התפתחה המחלה.

סיטואציות אקוטיות בד"כ הינם כאלה שבהם נידרש מענה מיידי לבעיה, בטיפול בעזרה ריאשונה אין לנו את הפנאי והזמן לישאול על נפשו של המטופל אלא נידרש מענה מיידי לטיפול בבעיה.  יהא זה מגוחך ובלתי אחראי לתשאל מטופל הסובל מכוויה כואבת על חלומותיו ופחדיו, הבעיה דורשת פיתרון מיידי ואין מקום בסיטואציה שכזו להיתעסקויות אחרות, תהינה חשובות ככל שתהינה.

אז איך בכל זאת ניפתר הקונפליקט בין המשמעות החשובה שמעניקה הומיאופתיה לעולמו הנפשי של המטופל ובין הצורך לטיפול עזרה ריאשונה בו אין פנאי וזמן להיתחשב בצד הנפשי?

ובכן לא רק שאין בעיה לנטרל את הצד הנפשי בטיפול עזרה ריאשונה אלא שתהא זו טעות וחוסר הבנה לנסות ליכרוך את הצד הנפשי בטיפולי עזרה ריאשונה; מה שקורה הוא שבסיטואציות עזרה ריאשונה מיתפשטת העוצמה והאינטנסיביות של הבעיה על האדם כולו עד שכולו עסוק וחווה את הכאב, כל הצד הנפשי של האדם כרגע בעצם לא קשור לחווית הטראומה והוא בעצם ממוסך ע"י עוצמת הכאב; אדם אשר חווה נפילה מקומה שלישית והוא כרגע שרוע פצוע על הריצפה בעצם כל אופיו ורגישויותיו  כרגע לא קשורים לסיטואציה; עולמו הנפשי כרגע ממוסך מאחורי הקלעים והבעיה שניצבת צועקת על הבמה היא החבלה והכאב ובו צריך לטפל ומייד.

מאפיין זה של סיטואציות אקוטיות, בו תחושה וכאב אינטנסיביים ממסכים על כל יתר הדברים מאפשר יציאה מסוימת מהאישי אל הכללי; אנחנו יכולים לנסות וליראות מהו המשותף למצבי עזרה ראשונה שונים ומתוך המשותף לילמוד אילו תרופות הומיאופתיות יכולות לעזור להם.

ברשימה שלהלן שתי תרופות הומיאופתיות היכולות להתאים למצבי עזרה ראשונה:

  • Arnica : ארניקה מתאימה למצבים של טראומה פתאומית (נפילה, תאונה, חבלה). מצב של שוק והלם, התחושה של האדם היא כל כך טראומטית ופגיעה עד שיסרב ויידחה כל ניסיון להיתקרב ולעזור לו.

 

  • Belladonna: בלה דונה היא תרופה מיספר אחת לבעיות חום, האדם בוער מחום, עיניים בורקות ולחיים סמוקות מחום. הדופק הולם, המון אינטנסיביות, חום שמטפס במהירות לטמפרטורות מאוד גבוהות.

אלו הן רק שתי תרופות מתוך מאגר גדול של תרופות הומיאופתיות המתאימות למצבי עזרה ראשונה. מצבי העזרה הראשונה בהן הומיאופתיה נמצאה כיעילה מאוד הינם מגוונים ורבים מאוד וכוללים בתוכם עזרה ליולדת בסיבוכי חדר לידה (היום יש הומיאופתים שמלווים את הפציינטית שלהם בחדר הלידה), ניפגעי פיגועים (בבי"הח "שערי צדק" פועלים הומיאופתים לצד הצוות הרפואי בטיפול בנפגעי הלם ופיגועים) ועוד סיטואציות רבות ומגוונות של עזרה ראשונה.

 

[contact-form-7 id="1770" title="inside-fost"]

 

התרופות המובאות במאמר באות להדגים את מיגון המצבים בהם הומיאופתיה יכולה לעזור ואינן אמורות להילקח באופן עצמאי על דעת הקורא. לפני כל נטילה של תרופה הומיאופתית יש להתייעץ עם הומיאופת קלאסי על מצב המטופל ומינון התרופה. 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן